יום שני, 3 באוגוסט 2009

הגענו לברלין

המטוס יצא באיחור של כמחצית השעה. טייס אל-על הודיע בכריזה שישתדל להגיע למרות זאת בזמן הנקוב המקורי ואכן הגענו בזמן זה. מזה אני לומד שניתן לקצר טיסה מישראל לגרמניה בכמות זמן לא מבוטלת. מעניין למה לא עושים זאת תמיד, אולי משיקולי צריכת דלק. בדרך כלל ציפיותי ממטוסי אל-על אינן מרקיעות שחקים, הטיסה הזאת הפתיעה אותי לטובה, הכיסאות היו מרווחים במידה שיכולתי לשבת בקלות ברגליים שלובות וכאשר הוגש האוכל נאלצתי להתכופף על מנת לאכול מעל המגש. האוכל עמד בכל הציפיות מאוכל מטוסים - אכיל - לא יותר מזה. בסיומה של טיסה נוחה הגענו לשדה התעופה שונפלד שבפאתי ברלין.
חיים - בעל הדירה ולירז שאמורה לפגוש אותנו בדירה הזהירו אותנו מראש שבשעת לילה זאת לא מומלץ לנסוע ברכבות או באוטובוס משום שהנסיעה תארך כשעתיים. לקחנו מונית והגענו לדירה תוך כ 25 דקות וכ 33 יורו. בחזית הבניין חכתה לנו לירז, זיהינו אותה מייד לפי התמונה שחיים שלח לנו עם אישור ההזמנה. הדירה נמצאת בבנין עם שער נעול ואינטרקום בחזית. עלינו במעלית לקומה שניה שם הציגה בפנינו לירז דירה קטנה וחביבה, בתל-אביב היו קוראים לזה חדר וחצי. נכנסים לחדר כניסה שמוביל לחדר המרכזי ולחדר אמבטיה מרווח. בחדר יש מיטה זוגית עם שידות, ספה, שולחן מרכזי, טלוויזיה, שולחן כתיבה וכסאות. המטבח קטן ופונקציונלי ויש בו כל מה שצריך ואפילו קפה, תה, סוכר, סוכרזית וכמובן כלי אוכל. מלאתי לי כוס מי ברז ושתיתי. המים בהחלט טעימים אך זאת איננה הפתעה, סיפרו לי מראש שאפילו במסעדה מומלץ להזמין מי ברז.
כשניסיתי להתחבר לאינטרנט הצלחתי להגיע רק אל הראוטר האלחוטי אך לא היה חיבור לאינטרנט. לאחר בדיקה קצרה מצאנו שהאורח שהיה בדירה לפנינו ניתק את כניסת האינטרנט, חיברנו והנה אנחנו כבר גולשים ואפילו ניהלנו שיחת מסנג'ר עם ליבי.
עוד בעיה קטנה. המעביר מתקע ישראלי לשקע גרמני שקנינו, צורתו מרובעת ואילו השקעים עגולים ומוגנים במעטפת שאיננה מאפשרת למעביר להכנס לתקע. לשמחתנו, בעת חיפוש בעיית הראוטר מצאנו מעביר מתאים שככל הנראה נשכח על-ידי אורח קודם.
זה הכל להלילה, מחר בבוקר יוצאים לטיול ראשון ברחובות היוקרה בצדה המערבי של ברלין המאוחדת.